WORKSHOP CU EVELYNE PAPAUX TSTA-E
Vulnerabilitatea necesită curaj pur. Curaj pentru a face ceva fără nici o garanție, fără siguranță și pentru a fi dispus să fii văzut în acea stare emoțională. Vulnerabilitatea este, de asemenea, locul de naștere al creativității, inovației și schimbării.
În relația terapeutică sau în cea de educator-elev, vulnerabilitatea este, de multe ori, o teamă pentru profesionist. Ce se va întâmpla dacă copilul/adolescentul mă vede așa cum sunt? Ce se va întâmpla cu relația noastră? Voi mai avea autoritatea necesară pentru a-l ajuta să crească?
Să fii vulnerabil cu un copil înseamnă să îl lași să intre în viață ta și să te arăți așa cum ești. Copiii au nevoie să știe că ai emoții, îngrijorări, nesiguranțe, că nu ești perfect. A te conecta cu copiii și adolescenții (chiar și cei “dificili”) este ușor, dar necesită curaj considerabil pentru majoritatea oamenilor. Din variate motive, multe persoanelor nu doresc și/sau nu pot să dezvăluie cine sunt cu adevărat. Cei mai mulți dintre noi ne ascundem în spatele unui rol predefinit despre cum ne așteptăm să fie un educator/psiholog/părinte bun și apoi încercăm să acționăm în consecință. Din păcate, copiii simt rapid ? un comportament neautentic și îl resping. Aceștia au nevoie de adulți puternici din punct de vedere emoțional, care să ofere interacțiuni sincere și asumate, oricare ar fi acestea. Să vadă și să experimenteze pe măsură ce ne arătăm bucuriile, grijile și frustrările noastre, exprimate respectuos, dar direct. Ei trebuie să audă sentimente reale din partea unor oameni reali.
De asemenea, vulnerabilitatea ne ajută să primim mai ușor feedback și să vedem că ceea ce facem are un impact asupra celorlalți. Însă, în relația terapeutică sau educațională, auto-dezvăluirea trebuie exersata cu responsabilitate și asumare.
Bazându-se pe aceste idei și viziune, acest workshop își propune să extindă conștientizarea impactului vulnerabilității asupra relațiilor cu copiii și adolescenții.
Vom învăța împreună cu Evelyne Papaux cum putem fi mai eficienți în relație cu copiii și adolescenții, fie că suntem părinți, educatori sau psihoterapeuți/ psihologi.
Împreună o să găsim răspunsuri la principala întrebarea a acestui atelier: Care este rolul vulnerabilității în relația dintre un adult și un copil / adolescent și cum o putem folosi într-un mod sănătos pentru a-i ajuta să se dezvolte?
Perspectiva din care vom privi și vom lucra este cea a Analizei Tranzacțioanle. Câteva modele vor fi prezentate ca modalități de a înțelege situațiile relaționale și de a promova o practică reflectantă în lucrul cu copiii și adolescenții, în contexte terapeutice și educaționale, printre care cercul interdependenței și roata permisiunii.
Evelyne Papaux TSTA-E este formator și supervizor în analiză tranzacțională în domeniul educațional. De ani de zile lucrează cu copiii și familiile lor în diverse medii. Este implicată în promovarea AT-ului ca instrument pentru a îmbunătăți practica conștientă și dezvoltarea profesională continuă. Ea a contribuit cu capitole din „Into TA” și „AT educațional” și pentru TAJ cu articolul „Vulnerabilitate, de la durere la curaj, inspirație și transformare: rolul procesului de supervizare, relație și model”.
DATA: 21-22 martie 2020
PREȚ: 500 RON până la 1 martie, 650 RON apoi
REDUCERE 50% pentru workshopul de vineri, 20 martie
PROGRAM: Sâmbătă 9.30-17.00 cu pauză de masă și duminică 9.30-12.30 (9 ore de curs)
LOCAȚIA: București, Siberian Wellness România
ÎNSCRIERI: ceascadeterapie@gmail.com
Mă înscriu!